Brrr

Idag har kylan verkligen trängt genom märg och ben. Som tur är inte lika blött som igår, men kallt och blåsigt. Det blåser nu med så det skallar i fönsterrutorna. Huva!

Som ett led i komma iform träningen efter vintervilan longerade jag idag. Cleo får gå med chambon för att inte leka stjärnkikare. Fast det gjorde hon ändå idag. Longerade bara i runt 20 min men det var minuter fyllda med hopp och studs, spark och frust osv.  Skritta fanns inte på kartan utan när jag släppt ut linan var det bara att stå i mitten och hålla. Tokfia. Sista stunden kunde hon dock tänka sig att skritta ett par varv.
Överskotts energin har nog en del i att de stod inne igår när det var så pissigt väder.

Vågade mig inte på att fota/filma (som jag hade tänkt). Eller vågade och vågade. Hade händerna fulla. ha,ha


Gammeltantan fick också komma ut på linan en sväng för att leda upp ev stela ben. Hon går bäst med halsförlängare ganska högt inspänd. Hon skrittade bara. Ska ju inte tränas på det viset utan bara hållas frisk och glad. Äter numera som en.....häst. pigga ögon och fin i benen. Men muskler finns det givetvis inte ett spår av.

Fast det har hon inte haft de senaste åren. Med lite tur kan jag när hullet nu är ok, bygga lite muskler i skritt. Hon ska absolut inte behöva jobba mer i den bemärkelsen utan som sagt bara pro gympa lite lätt=)

Nu blir det lite hemmapyssel och soffhäng. Imorgon stundar en arbetsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0