Snorig

Malin har delat med sig av sin förkylning så nu är jag supersnorig. Svinkallt ute också.  Hästarna har varit ute korta stunder i omgångar idag för att inte stallet skulle bli helt utkylt. Enligt väderprognosen så blir det lika kallt imorgon. Brrr....

Eftersom vi väntar in hovslagaren som ska komma och sätta på sulor och eftersom hästarna är relativt nyvaccinerade så tar vi det ändå ganska lugnt. Nåja. Bäbis och jag har inte riktigt samma åsikt om vad lugnt är och vilka underlag som är lämpliga att leva rövare på men, men =),



Fortfarande muskelfattig men nu finns det åtmindstonde lite att bygga av. Har dessutom fått tillbaka glimten i ögat och läääängtar efter att få jobba lite.  Men det blir inga skogsrace utan muskelbyggande arbete.
Nu är det bara en fråga om att få må så bra som möjligt så länge tiden räcker till...oerhört tunga beslut att fatta men har jag gått vid hennes sida i 23 år går jag de sista stegen också!



Bäbis tycker det är jättetjusigt när man krumbuktar omkring med huvud och svans i vädret. Vi delar inte riktigt samma åsikt där. ha,ha. Idag såg vi mest ut som snögummor;)

 


I startgropparna för ett trimmpass på "ängen"

Efter åtskilliga timmar i stallet var vi ordentligt genomfrusna trots påbylsning av kläder. Hungriga blev vi också. klockan hade som vanligt skenat iväg när man har roligt så vi fuskade och köpte med pizza hem. Mätta och belåtna. Nu funderar jag på att krypa ner i varmt bad och tina upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0