Miss snowwoman

 

Så här tjusigt påpälsad var jag på väg till stallet. Snöar hela tiden och inte plogar de heller..så det var bara att pulsa två. 2km i uppförsbacke pulsande i snö=slår vilken hårdträning som helst.

 

Inte så vidare värst inspirerande uteväder. Snön yr och det blåser vassa snökorn i ansiktet på en. Skulle kunnat mörda för ett ridhus idag.

 

Fick börja med att skotta fram dörren. Ivrigt påhejjad av hungrig gnäggningar inifrån.

 

Dagens temperatur. Ser inte så jättefralig ut men uppe på berget blåser det alltid så det känns minst dubbelt så kallt.

 

Stackars Butterfly försvann nästan i snödrivorna. Hade inte ensilagebalen lockat hade jag nog inte fått ut dem. Ha,ha.

De fick vara ute ett par timmar medans jag fixade och donade i stallet. Innan jag gick hem frågade jag om de ville vara ute mer eller om de ville komma in?

Vips satt det tre pållar i grindöppningen.

Så de fick komma in i stallet och fortsätta sitt mumsande. Denna gång på hö.

Har beställt hovis så hon ska komma så fort som möjligt så snösulorna kommer på. Ska ha fyra brodd i varje sko också. Nu har de "bara" två. Vinterdäck på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0