Stallbok

Kanske har ni redan en sådan? Där ni skriver upp saker om hästen och träningen?
Annars kan jag tipsa om att skaffa en. Fast jag använder istället en helt vanlig pärm där jag satt in flikar.

Detta har jag i min:
fakta om hästarna. Namn, ras, stamtavla, licens nummer, normal temp och puls och liknande
tider och anteckningar om skoningar, vaccinationer och ev övriga behandlingar av olika slag
övningar (skitsmart att ha en hög samlade.)
tävlingar/resultat
riddagbok, vad som gjorts, hur länge, vad som var bra och vad som behöver förbättras
utrustning
målplanering och uppnående datum
kalender
foderstater
tävlingstermin
viktiga telefon nummer

Har ni något liknande och i så fall vad står det i er?


Det finns ju tex stallboken att köpa men personligen tyckr jag det är msidigare med en pärm. Då får jag med exakt det jag vill och den tar aldrig "slut". Dessutom går det ju utmärkt att sätta in foton eller liknande om man vill piffa upp det hela lite extra.

Kommentarer
Postat av: Tess

Strul med skolan som ändrade schemat helt åt skogen så det passar inte me jobbschemat. Lagom pinsamt att ringa chefen efter man har arbetat en dag...

2011-08-09 @ 18:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0