Sugna

Klubblogo för Billingens Distansridklubb

Proposition för Billingens Distansridklubb

regional, lokal tävling i distansritt ponny, ridhäst, 7 Maj 2011

Särskilda bestämmelser

  1. Tävlingen arrangeras enligt Svenska Ridsportförbundets gällande Tävlingsreglemente I, Gemensamma bestämmelser och resp. grenspecifikt Tävlingsreglemente, TR (TR II Dressyr, TR III Hoppning, TR IV Fälttävlan, TR V Körning, TR VI Distans, TR VII Voltige, TR IX Gymkhana, TRWE Working Equitation och Anvisningar.
    Cupspecifika regler:
  2. Anmälan sker via http://tdb.ridsport.se/clubs/691/meetings/9949. Ordinarie anmälan utgår den 2011-04-26 Kl:18:00 därefter efteranmälan till 2011-04-30 Kl:18:00 . Anmälan kan återtas i TDB t.o.m den 2011-04-29 Kl:18:00 utan att avgift erläggs. Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift på 150 kr/klass.
  3. Veterinärer närvarande hela dagen.
  4. Ryttarmeddelande www.billingensdistans.com Kommer även att skickas till deltagarna tillsammans med karta m m.
  5. Servering på tävlingsplatsen Enklare servering finns på tävlingsplatsen.
  6. Uppstallning Vid behov av uppstallning kontakta Annlie Svensson, 0502-51117, 0730-21 63 60 för mer information.
  7. Inkvartering finns Boende, se olika alternativ: http://www.vastsverige.com/sv/tidaholm - klicka på boende.
  8. Premieutbetalning Premier delas ut i klass I, kvitteras ut på tävlingsplatsen.
  9. OBS! Anmälningsavgiften, som inkluderar veterinär- och administrationsavgiften, skall åtfölja anmälan och sättas in på Billingens Distansridklubbs plusgirokonto 38 22 96 – 2. Avgiften skall vara klubben tillhanda senast den 25 april, annars tillkommer efteranmälningsavgift. Märk talongen med hästens och ryttarens namn samt klass.
    Efteranmälan mottages i mån av plats mot ett tillägg av 250 kronor.

    All veterinärbesiktning sker tävlingsdagen. All information om ritten finns tillgänglig på vår hemsida, www.billingensdistans.com.

    Tävlingen är öppen för ridhästar och ponny enligt följande:
    Klass I: 80 km tävling. Gemensam start. Max ridtid 8 timmar.
    Två veterinärgrindar, 30 min vila. Maxpuls 64 slag/min.
    Klass II: 50 km tävling. Gemensam start. Max ridtid 5 timmar.
    En veterinärgrind, 30 min vila. Maxpuls 60 slag/min.
    Klass III: 50 km, Clear Round. Gemensam start.
    Ridtid min 4 timmar, max 6 timmar. En veterinärgrind, vila 30 min. Maxpuls 60 slag/min. Diplom vid godkänd ritt.
    Klass IV: Pröva-på 30 km. Start i mindre grupper. Ange i anmälan om det är någon speciell Du vill starta tillsammans med.
    Ridtid min 3 timmar, max 4 timmar. Veterinärbesiktning före start och efter målgång. Maxpuls 60 slag/min. Diplom vid godkänd ritt.
    Klass V: Pröva-på 18 km. Start i mindre grupper. Ange i anmälan om det är någon speciell Du vill starta tillsammans med.
    Ridtid min 2 timmar, max 3 timmar. Veterinärbesiktning före start och efter målgång. Maxpuls 60 slag/min. Diplom vid godkänd ritt.


  10. Tävlingsledare: Ulrika Myhr, [email protected].
    Kontaktperson: Gitz Johansson, 070-321 26 86, [email protected].
    Resultatansvarig: Annie Kallhede Lundvall, [email protected].
    Domarordförande: Marianne Eriksson, [email protected].
    Veterinär: Karin Bredelius,

Tidsprogram tävlingsklasser (preliminärt)

Lördag 7 Maj, Distansritt

 Nr.DistansKlass  NamnAvg.E.Avg. 
  H&P 1 80 Tävling Max: 8 tim Reg
Tävling
700 kr 250 kr  
  Rosett, Plakett, Hederspris (700, 450, 250 till placerade)  
  H&P 2 50 Tävling Max: 5 tim Lok
Tävling
550 kr 250 kr  
  Rosett, Plakett, Hederspris  
  H&P 3 50 Clear Round Min: 4 tim Max: 6 tim Lok
Clear Round
400 kr 250 kr  
     
  H&P 4 30 Prova På Min: 3 tim Max: 4 tim Lok
Prova På
250 kr 250 kr  
     
  H&P 5 18 Prova På Min: 2 tim Max: 3 tim Lok
Prova På
200 kr 250 kr  
     

Propositionen är godkänd.


Både jag och Malin är sugna. Hoppas vi kan få till det med transport och grejer.
Vi kommer isf rida prova-på 18km. Rider vi längre lär jag få krupp för Malin är nämligen väldigt pratglad...ha,ha Misstänker att samtliga hästar kommer deltaga isf;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snörpa planerar 30 km ;) Om det går bra i helgen, annars får hon väl ta 18 km hon med ;) Men vi vill gå själva isf ;)

2011-04-08 @ 21:07:21
Postat av: Amanda

sv: tack:)

2011-04-09 @ 08:21:39
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0