shopping,hoppning och hölass

I onsdags lurade jag mig till Hööks.

först och främst blev det en saltsten med selen till Cleo. Den var slut och de andra hade.

 

Varsin sådan här tröja till mig och Malin

 

Jag tog en röd också. Adam tyckte jag såg smalare ut i den och då är det ju givetvvis ett måste

 

Malin fick en långärmad t-shirt. Skönt nu när det börjar bli kyligare.

 

Med tanke på kyla införskaffades varsitt par thermoleggings också. Kan rekomendera dessa. Prisvärda, sköna och jättevarma. Jag testade och höll på att smälta så förtsatt använgning får vänta tills det blir kallare.

 

Gulligt ridtäcke till Batte. Satt som en smäck

 

Sedan fick jag sansa mig lite och rundade av med en förpackning blindbrodd.

PÅ torsdagen red malin lektion för mig. Hon fick träna lite nyttiga basic övningar. Kolla att hon hade rätt nedsittningsben

Trava i trestegslättridning för att öva balansen och galoppera i fältsits med ökningar och minskningar.

Några ofrivilliga byten fick hon göra också då de ett par gånger lyckades få fel galopp.

Avslutade det hela med att hopa lite studs. Där fick hon träna blicken redan i svängen mot serien samt att hålla om och styra på mitten. Annars blir Batte som en ål i anridningen. Ett nöjt ekipage och en ryttare som förvånat konstaterade att hon hade ont i rumpan.

Igår fredag anlände två fullastade balvagnar med hö som jag och några till roade oss med. Lina lyckades komma när vi nääästan var färdiga (hon jobbade). För att öka hennes muskelstyrka tipsade hon om ilska.

Berättade då att jag klippt av hela Snörpas svans. Med maskinen så det bara var svansroten kvar. Måste varit alldeles för trovärdig för det var nästan så läppen började darra på Lina

Så fick snabbt berätta att jag bara hade följt hennes tips om att reta upp henne och så fick hon kasta hö utan att vara arg.

Tack alla som hjälpte till

Skrivet av Jessie 30 oktober 2010 klockan 07:14

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0