Regnstorm

Idag har det varit mer än lovligt uselt väder. Regnet har piskat från alla håll och kanter hela dagen. Slutade just nu ikvällningen.
På morgonen stod hästarna inne och mumsade frukost medans jag gjorde lite avancerade reperationer. Såga och skruva. Kanske inte så himla vackert men förhoppningsvis funktionellt.
Har plockat bort en stor fläkt som inte gjorde någon nytta och hålet behövde täckas för. Ventilationen i stallet räcker gott och väl ändå och det här hålet ville bara kyla ner.


Varken jag eller hästarna var så himla pigga på att vistas utomhus så jag tvättade svansar, ryktade och pysslade lite. Sedan gick jag varsin promenad med dem istället.



Hade jag släppt dem i hage hade de nog kommit in fortare än kvickt eller bara stått på samma lerfläck och inte rört sig alls.

Himlens portar öppnade sig när jag skulle hämta Adam på skolan senare. Vågade inte gå in heller för jag hade stallkläderna och det vet ju alla att det är myyyycket värre än alla som har hund/katt osv i hemmet. Genast blir alla pälsdjursallergiker. Lite märkligt fenomen faktiskt...

Nåväl. Adam hämtades upp och efter en kort promenad var vi hemma. det droppade bokstavligt av mig! Kunde vrida ur kläderna. Blött, sa Bull.

Vi beslöt oss för att tröstäta lite. Resultatet blev en sockerkaka.


Snaskade i oss lite innan det var dags för middag. Fy på oss!
När även middagen var uppäten samlade vi ihop oss hela familjen för att fira min pappa som fyller år idag. fikade, lämnade lite godis och blomma. Gav hästarna kvällsmat och kollade att allt var ok.

Vid hemkomsten ville jag givetvis visa er de finfina bilderna så efter att ha svurit ve och förbannelse i en timmas tid, fungerade det att föra över dem från telefonen till datorn. Var tvungen att installera drivrutiner osv.
Det har sina baksidor med nya mobiler, men förutom den här fadäsen kan jag säga att jag är mycket nöjd med den.
Samsung galaxy om någon undrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0