Försök till att trimma

Började med att lasta oss och cyklarna proppfulla.
Hur lätt tror ni det är att cykla med sadlar?:P
Nåväl, framm så hade givetvis Bäbis klivit av sig en sko. Men hon är inte mer ömfotad att det går rida lite försiktigt ändå. Vi hade ändå planerat att trimma lite på gräsplätten.

Så långt, allt väl. Började trimma lite. Bäbis vart lite stoig och tvär och hade inte riktigt lust. Fick "ryta" i lite åt henne och då trillade poletten ner.
Lite övergångar och framdelsvändningar i hörnpasseringar hann vi med. Malin fick till några fina galoppfattningar på Batte.
Sedan var det kört...
Bor en person i huset vid gräsplätten. Började med att stå och stirra på oss i en kvart. Gör väl inget tänkte jag för jag vet att hon haft egen häst tidigare och trodde hon helt enkelt tyckte det var roligt att titta på.

Sedan sa hon att det var bra att vi fått ner taggtråden (jag ska ha de hagarna from nu och håller på att plocka bort allt otäckstyg från tidigare)
MMM, svarade jag lite svävande och försökte fortsätta rida. Då frågade hon om vi ville säta staket runt hennes lilla ogräsplätt. Den är väl typ 10x10m eller så. Får då skulle hon slippa klippa gräset där.
Nja...tyckte jag, det är ju liksom mest ogräs och hästarna kommer troligtvis inte äta det ändå.
(dessutom är det en pyttebit, absolut inte lönt)

Sedan gick hon igång och jag fick fullständig redogörelse för hur hennes mormor eller vem det nu var hade odlat potatis där...

Då gav jag upp. Hästen grining och jag ännu griningare (jag vill rida ifred:P) så jag sa till Malin att vi skulle skritta en runda istället. Vi rider ut från gräsplätten och människan följer efter.
Meeeen, suck!

Personens trådgård ser för bedrövlig ut. nästan totalt igenvuxen, bland alla buskar står en soptunna som Bäbis tittar till på som hastigast.
Människan börjar då redogöra för att hennes häst (som hon hade för typ 20 år sedan) hade varit jättestor. 155cm minsann.Ha,ha
Och den var såååå lättskrämd så hon fick låta en åsna på 1m gå först när de var ute och red.

-Hej då!

Lyckade smita ifrån henne och kunde skritta liten runda iaf.

Tillbaka så turades jag och Malin om att ta lite kort.















Min häst är ju ganska fin ialla fall:P



Lina hade redan varit ute på en tur med Snörpa








jo, kan hålla en kamera rakt, men "någon" knuffade mig









vill gå NU!










fullastat var ordet sa, Bull

Det var allt för denna gång folks:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0