Sommardäck

Så fort jag kommit hem från jobbet var det bara att byta om till stallkläder och bege sig av.

Serverade hästarna frukost och sedan gick jag ut i hagen för att dels hitta de tomma hönäten och dels förhoppnigsvis hitta någon av tappskorna.

Hönäten hittade jag men inga skor. Just som jag gick där kom Linda så vi käkade frukost ihop. Hon hade vari snäll och köpt med smörgåsar åt oss båda.
Sedan var det dags att slå på sommardäcken på hästarna. De får behålla två brodd i skorna ett tag till, men snösulor slipper de.
Just när sista sömmen var fast så var det hög tid för mig att möta upp barnen vid skolan. Lina var snäll och åtog sig att släppa ut vilddjuren när hon borstat klart lurvtanten.
Mötte barnen, käkade osv.
Cleo hade fått lov att gå ut nakenfis och det hade hon sannerligen utnyttjat. Lerhög fick en helt ny innebörd. Fast hon tyckte nog det var skönt att få rulla sig och skrubba sig ordentligt. Fäller ju som jag vet inte vad..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0